IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

RPG - De leraren tafel

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Riku
Admin

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   vr jan 30, 2009 9:00 pm

Riku keek opzij nadat hij de woorden van Chrissiej opving.
'Ik raad je aan tussen het ziekmelden en naar je bed gaan nog even een bezoekje aan de ziekzaal te brengen. Hoewel... misschien is het ook een keer goed om uit te zieken zonder dat er magie aan te pas komt. Dat verstrekt het afweersysteem hè.' Hij glimlachte. 'Zorg er in ieder geval voor dat je goed drinkt.'
Riku wilde zijn glas pompoensap weer pakken, maar merkte dat Amaris er nog steeds zat. Ze had ondertussen de helft van de beker veroorberd... het verbaasde Riku iedere keer weer hoeveel ze kon drinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 24

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   vr jan 30, 2009 9:15 pm

'Oke. Bedankt voor je hulp Riku. Ik ga maar eens op een dreuselse manier uitzieken. Dat kan nog wel eens goed helpen. Die dreuzels zijn zo gek nog niet moet ik zeggen.' Ze glimlachte naar Riku, liep de zaal uit en stak nog even haar hand op naar de leraren aan de tafel.
Profiel bekijken
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet

Aantal berichten : 116
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   vr jan 30, 2009 9:36 pm

Professor Oehoe liep terug naar de Leraren tafel,
hij had de Jongen wat tip's gegeven om zijn Caladrius goed op te voeden.
"zag je dat?" vroeg hij tegen Christa,
"die jongen heeft een Caladrius" hij keek naar Christa en verwachte de vraag.
Profiel bekijken http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   vr jan 30, 2009 10:15 pm

Chrissiej94:
Ze was inmiddels weer terug gekeert naar de grote zaal. Ze kon alsnog niet slapen, hoe moe ze ook had. Ze zou toch maar langs de ziekenzaal gaan. Ze hoorde dat De oehoe een vraag stelde en ze keek naar de jongen. 'He, wat een coole uil. Ik heb geen verstand van namen enzo, maar hij is mooi!'
Profiel bekijken
De oehoe

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   vr jan 30, 2009 10:24 pm

"het is een Caladrius" zei Professor Oehoe,
"De zuiverwitte caladrius (charadrius) is een fabeldier uit Perzië, met een gracieuze hals van een zwaan en een gele snavel en poten. Heersers hebben naar het dier gezocht nadat Alexander de Grote zijn diagnostische gave ontdekte. De vogel zou veel in paleizen over de hele wereld te zien zijn.
Het dier kan een diagnose van zieken geven en heeft een helend vermogen. Het geeft aan of de patiënt zal blijven leven of niet. Als de zieke niet meer te redden is, dan draait het zijn kop weg. Is er nog hoop, dan kijkt het de zieke aan en bespoedigt het herstel door de kwalijke dampen van de kwaal te absorberen. Zijn veren worden grijs, en met de ziekte in zijn lijf vliegt de vogel naar de zon en ontdoet zich van het gif. Vooral tegen geelzucht helpt het dier goed, en het vlees van zijn dijen kan blindheid voorkomen.
De caladrius zou niet erg geliefd zijn bij hofartsen en vogelhandelaars. De laatsten kunnen de vogel moeilijk verkopen, omdat elke klant gewoon naar het dier toe gaat om de diagnose te vernemen, en dan weer vertrekt" hij keek naar Christa,
"te veel info?" vroeg hij.
chrissiej94

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 2:29 pm

Chrissiej94
Ze keek veraasd toen ze dit hoorde. Wat een geweldige vogel! 'nee, nee hoor! Weet je hoe gaaf zo'n vogel is! Zou ik best goed kunnen gebruiken nu!' Ik liep naar de jongen toe. 'Uhm, mag ik even gebruik maken van je vogel? Ik slaap slecht en voel me niet goed. Ik heb zo'n idee dat deze vogel mij kan helpen.' De jongen lachte en liet de vogel op mijn schouder. Hij werd grijs en vloog toen naar buiten. Toen hij grijs werd voelde ik de moeheid uit me wegtrekken en voelde ik me weer helemaal goed. Ik bedankte de jongen en ging terug naar de tafel. 'Dat beest doet wonderen! KUnnen we er niet een kopen om madame Plijster te helpen?'
Profiel bekijken
De oehoe

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 2:47 pm

"er komen soms een paar in het openplekje van het verbodenbos" zei professor Oehoe,
"ik kan proberen ze te verzorgen en hun vertouwen te winnen" hij glimlachte naar Christa.
"als het mag van Albus doe ik het graag" hij pakte een glas drinken en dronk er uit.
chrissiej94

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 3:29 pm

Chrissiej94:
'Dat zou geweldig zijn, dan heeft madame Pliijster tenminste ook wat vrijetijd af en toe.'
Profiel bekijken
Riku
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 4:11 pm

Riku had de informatie over de uil aangehoort en het wonder zien gebeuren. Toch was hij niet helemaal overtuigd van de waarde van de uil en houden daarvan.
'Er zullen vast ook nadelen aan zulke behandelingen zitten.' zei hij. 'Is daar ooit naar gekeken?' Hij keek naar professor Oehoe. Aangezien deze zoveel van de uilensoort scheen te weten, zou hij zo een vraag toch moeten kunnen beantwoorden.
Profiel bekijken
De oehoe

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 11:20 pm

"zoals ik al zij moet hij met de ziekte in zijn lijf naar de zon vliegen en ontdoet zich daar van het gif" zei Professor Oehoe,
"dat houd in dat hij met elke ziekten die hij opneemt, hij naar de zon moet vliegen" hij keek Riku aan en zei:
"dat duurt wel eventjes, aangezien dat de ziekenzaal achter een toren staad" hij gilmlachte, nam nog een slok van zijn drinken en zei:
"maar onthoud wel dat het alleen voor giffen en ander soorten daarvan kan gebruikt worden" Professor oehoe zuchte,
"maar in prensipe kan het wel handig zijn voor hulp" Professor oehoe keek naar christa en zei:
"het is in jouw geval, het moe zijn, verstandig om toch eerder naar bed te gaan of ekstra uit te rusten, aangezien je niet iedere dag naar de ziekenzaal te moeten gaan" hij dacht na.
"ik geloof dat Madame Plijster een drankje voor slapeloosheid heeft" Professor Oehoe keek nu naar Sluipwegwijzer,
"maar natuurklijk heeft Professor Sluip die bij zich" Professor Oehoe keek naar Sluipwegwijzer en verwachte antwoord
Riku
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 11:26 pm

'Waarom zou Sluip een drankje tegen slapeloosheid bij haar hebben?' Riku keek met een verbaasd gezicht naar professor Oehoe. De uitleg over de uil had hem verder ook niet echt verder gebracht dan hij was. Het best was gewoon nog altijd om lekker uit te zieken als er geen uitzonderlijke omstandigheden waren. Magie was praktisch om dingetjes snel op te lossen, maar ze waren nog steeds mensen, net als dreuzels dat waren. Niet al te veel tovenaars vonden het waarschijnlijk de moeite waard, maar Riku had de ontwikkeling bij de dreuzels in de gaten gehouden die in verband stonden met de gezondheid en daarvan had hij geleerd dat magie niet altijd de beste manier was.
Zijn ogen gleden naar Sluip. Zou ze daadwerkelijk al die drankjes bij haar dragen... daarnaast, ze was docent transfiguratie, waarom zou ze toverdranken bij zich dragen... als ze nou nog toverdranken gaf.
Profiel bekijken
De oehoe

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za jan 31, 2009 11:33 pm

"nou, sluip zegt toch steeds dat hij wel handig is in helende spreuken en ze wilde Piper zo graag helpen dat ik denk dat ze wel wat standaart toverdranken bij zich heeft" Professor Oehoe keek weer naar Sluipwegwijzer en verwachte nu een reachtie van haar.
sluipwegwijzer
Lerares Transfiguratie, assistent schrijfster van de Ochtendprofeet

Aantal berichten : 125
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   zo feb 01, 2009 1:24 pm

tuurlijk professor.
U weet toch dat ik leraar toverdranken en verpleegster ben geweest toch?
Maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen?
Profiel bekijken
De oehoe

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   zo feb 01, 2009 1:28 pm

"dat je Christa kan helpen om haar wat slaap drank te geven, zodat ze niet steeds slaperig hoeft te zijn en niet steeds naar de vogel toe hoeft te komen voor de genezing" Professor Oehoe keek doordringend naar Sluip.
sluipwegwijzer

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   zo feb 01, 2009 1:29 pm

waarom kijkt u zo naar mij?
En weet u of christa dat wel wil?
Profiel bekijken
De oehoe

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   zo feb 01, 2009 1:33 pm

Professor Oehoe en Sluip keken nu vragend naar Christa.

(sorry sluip dat ik even voor jou spreek)
sluipwegwijzer

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   zo feb 01, 2009 1:36 pm

is nks ze keek weer vragend naar christa.
Profiel bekijken
Piper
Griffoendor, lerares Kruidenkunde

Aantal berichten : 34
Leeftijd : 27

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   wo feb 11, 2009 12:25 am

off: sorry, had het te druk om hier te komen... wat is er zoal gebeurd?

on:
Piper was even naar het toilet gegaan en was nu terug.
Ze ging terug op haar stoel zitten en keek haar collega's aan.
"heb ik wat gemist?" vroeg ze aan hen.
Profiel bekijken http://www.hipste.eu
Riku
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   wo feb 11, 2009 10:04 pm

'Niet zo heel veel.' antwoordde Riku terwijl hij met een verveeld gezicht naar professor Oehoe en Sluip keek, die op hun beurt weer naar Christa keken. Af en toe vond Riku dat professor Sluip toch iets te veel uit te hoogte deed. Ze wist voor alles wel een oplossing, overal was een drankje voor en zelfs voor de meest onzinnige dingen scheen ze standaard drankjes bij zich te dragen. En ze was verpleegster geweest? Hoe was ze in godsnaam bij een vak als transfiguratie terecht gekomen... op één of andere manier gingen al deze dingen niet samen.
'Uitleggen zou niet nuttig zijn.'
Profiel bekijken
Piper

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   wo feb 11, 2009 11:32 pm

Piper keek toe toe hoe riku naar sluip keek, zelf vond ze soms ook dat sluip wat een groot gedacht van zichzelf had. Ze besloot om Professor Riku na een lange tijd toch eens naar de duivelse snijwond op haar hand te laten kijken. "riku... wat denk jij over mijn wond?" en ze liet haar hand zien aan Riku.
Riku
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   do feb 12, 2009 12:20 am

Riku was verbaasd toen Piper hem opeens haar wond liet zien.
Hij pakte de hand voorzichtig vast en streek over de wond met zijn vinger. De wond was nog steeds nat van het bloed. Geintereseerd bestudeerde Riku het bloed wat aan zijn vinger kleefde. Het was helder rood, een teken dat het gezond was.
'Zo te zien is er niets mis met je bloed.' zei Riku met een glimlach. 'Dat scheelt al een heleboel.'
Nu bekeek hij de wond van dichterbij. Het was heel moeilijk te zien, maar aan de randen van de wond kleefden zwarte korreltjes. Zwarte magie...? Hij keek er met een moeilijk gezicht naar.
'Zwarte Magie, dat is was het is.' Hij keek naar Piper. 'Of zo zou je het kunnen noemen... sommige mensen zullen er waarschijnlijk liever op een andere manier naar verwijzen. In het geval van het ministerie waarschijnlijk verboden magie. Als is deze wond niet direct door magie veroorzaakt. Waarschijnlijk kan ik er wel wat mee, maar...'
Riku haalde zijn vinger opnieuw over de wond heen.
'Doet het pijn?'
Profiel bekijken
Piper

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   do feb 12, 2009 9:45 pm

Piper beet op haar tanden toen riku voor de eerste keer langs haar wond streek.
Toen hij het een tweede keer probeerde werd het erger en trok ze haar hand lichtjes terug.
"het wordt telkens erger als je erover gaat..." zei ze "maar ik ben al redelijk wat gewoon hoor." en ze gaf haar hand terug aan riku.
Piper keek riku aan.
"enig idee of het echt wel kans maakt om volledig te genezen?"
Riku
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   do feb 12, 2009 11:23 pm

Riku glimlachte.
'Voor alles bestaat een genezing, behalve voor de dood.' Hij keek nog een keer naar de wond en liet Piper's hand toen los.
'Een zeer zeldzaam gif waarschijnlijk. Ik heb een vermoeden in welke richting ik het zou moeten zoeken, maar om er zeker van te zijn wat de beste manier is om hem te genezen zal ik het beter moeten analysren.' Hij rommelde even in zijn broekzakken, maar kwam tot de conclusie dat hij niet kon vinden wat hij zocht.
'In ieder geval... het feit dat het pijn doet als ik het aanraak is ook een goed teken. Het gif heeft je... hoe noemen dreuzels die dingen ookal weer...?' een beetje verward keek Riku naar Piper, even te voren wist hij het nog. 'Je zenuwe.' zei hij met een glimlach. 'Het gif heeft je zenuwen niet aangetast.' Hij knikte.
'Verder denk ik dat het eigenlijk een zeer eenvoudig gif is, alleen dan in een zelfzame variant... de werking is echter hetzelfde. Als alles klopt, dan kan de wond binnen 2 weken compleet genezen zijn. Maar om de juist manier van behandelen vast te stellen, zal ik die zwarte deeltje een andere keer even iets beter moeten bekijken.'
Profiel bekijken
chrissiej94

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   vr feb 13, 2009 11:07 pm

Chrissiej94:
Ze was even afwezig geweest en merkte een beetje veel te laat dat de Oehoe en Sluipwegwijzer keken. 'Uh jah, sorry dat ik zo laat reageer. Ik zou het wel fijn vinden...'
Profiel bekijken
sluipwegwijzer

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   za feb 14, 2009 12:59 pm

Oke ik moet het wel nog maken je krijgt het binnen 2 uur goed?
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: RPG - De leraren tafel   

RPG - De leraren tafel
Terug naar boven 
Pagina 3 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Laatste lerarenvergadering
» Aanvraagtopic || Leraren • Stagiaires • Schooldokters