Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Manga [Japanse Comics]

Ga naar beneden 
4 plaatsers

Ik ken Manga...
Wel
Manga [Japanse Comics] Vote_lcap186%Manga [Japanse Comics] Vote_rcap1
 86% [ 6 ]
Niet
Manga [Japanse Comics] Vote_lcap114%Manga [Japanse Comics] Vote_rcap1
 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7
 

AuteurBericht
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 3:12 am

Uiteindelijk kan ik het niet laten om dit onderwerp aan te kaarten. Manga, oftewel de Japanse Strip. Ze worden steeds bekender in Nederland en zijn volgens mij al goed bekend in België. [In ieder geval het Franse Deel]

Riku is dus helemaal verslaafd aan deze stripboekjes, al slokt de aanschaf ervan nogal wat geld op. Heel veel series kunnen ook fan-vertaald op het Internet gevonden worden.

Ondertussen zijn er al een behoorlijk aantal series in vertaling naar het Nederlands door voornamelijk Kana & Glenat. [Ik ga ze nu niet allemaal opnoemen] In het Frans hebben deze uitgeverijen nog veel meer te bieden en in het Engels valt nog veel meer te verkrijgen. [Er is ook een behoorlijk aantal manga naar het Duits vertaald]

Manga's zijn vaak de basis van de meeste animé series die er worden gemaakt, oftewel de Japanse tekenfilms dus!

Ik heb zelf momenteel een goed aantal series gelezen, waaronder Akira*, Death Note*, InuYasha*, Naruto*, Bleach*, DNAngel*, Fruits Basket*, Princess, Princess, Prétear, Ouran High School Host Club, The Prince of Tennis & Tsubasa Reservoir Chronicles.
Van de series met een * heb ik momenteel alle nederlands uitgegeven manga's en tot daar ken ik de series dan ook. [uitzonderingen zijn Naruto, Bleach & Fruits Basket, die ken ik verder dan de NL releases reiken. Princess Princess heb ik in de Engelse uitgave] Alle andere series zonder * heb ik alleen digitaal, maar er is een mogelijkheid dat ik Nederlandse releases van deze series ga kopen mochten deze verschijnen of ik ga beginnen aan de Engelse releases. Aangezien deze ook al een stukje verder zijn en ik dan dus niet nog 6 jaar hoef te wachten voordat de serie een beetje compleet zal zijn.

Zijn er op dit forum verder nog mensen bekend met dit Manga-virus... of heeft Riku nu iets opgelopen waar niemand ooit van heeft gehoort?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob
Ravenklauw
Bob


Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 35

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 12:35 pm

Ja, ik ken manga. Het principe van manga ken ik al heel lang, maar ik lees het pas sinds kort ook echt zelf. Ik verveelde me een keer en ging toen de Full Metal Alchemist anime kijken en nadat ik dat gezien had wilde ik ook aan de manga. Ik ben nog maar een beginner, dus dat is dan op dit moment ook de enige manga die ik lees, maar ik vind het wel erg leuk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 3:36 pm

Ik ken manga ook. Een vriendin van mij is echt heel erg geïnteresseerd in de Japanse cultuur en zij leest veel manga's. Uiteindelijk heb ik er dan eens enkele van haar geleend omdat we voor onze boekbespreking op school voor het eerst ook manga mochten lezen en het leek me een goeie kant om dat dan ook eens te doen. Ik heb dan Death Note gelezen, tenminste de delen die toen al uit waren en ik vond het echt wel leuk om te lezen. Ik heb er nog geen andere gelezen, maar ik ben wel van plan dat te doen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 4:30 pm

Death Note is echt een vreselijk goede serie ^^ Vet cool trouwens dat jullie manga voor boekbesprekingen mogen lezen! Ik denk niet dat veel scholen dat goed zouden vinden. Je moet in ieder geval zeker de andere delen van Death Note lezen!

Ik heb FMA zelf nooit gezien of gelezen. Ik probeerde nog niet heel lang geleden de afleveringen van FMA wel te kijken online, maar ze schenen allemaal niet meer te bestaan. [naja... waarchijnlijk vallen ze wel ergens op Youtube te vinden, maar de site die ik normaal gebruik had ze niet meer... helaas...]
De manga van FMA heb ik nog nooit aangedacht om te lezen. Is misschien ook wel een leuk idee... ooit eens... ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 5:24 pm

Manga is tof!
het is echt leuk het wordt nu voor bijna alle kinder series gebruikt.
Pokémon, Avatar, enz.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Bob
Ravenklauw
Bob


Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 35

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 6:03 pm

@De oehoe: Wat jij nu noemt is anime. Manga zijn de strips, anime de tekenfilms. Overigens is Avatar eigenlijk geen anime, aangezien anime uit Japan komt en Avatar uit de VS.
Terug naar boven Ga naar beneden
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyma jan 26, 2009 6:22 pm

echt? nooit geweten.
bedankt voor de info (ben ook maar een Uil)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyzo feb 08, 2009 7:06 pm

Pokemon kent trouwens ook zijn mangaboekjes hoor. Dus in principe mag pokemon ook onder manga vallen.
Echter zou ik pokemon niet direct als voorbeeld nemen van een goede animé... over de manga ervan kan ik eigenlijk niets zeggen.

Verder valt het heel erg tegen hoeveel echte anime we momenteel nog op de nederlandse televisie hebben.
Gelukkig hebben we wel een heleboel nederlandstalige manga. Al zijn het er lang niet genoeg als het aan mij ligt!

Verder valt het me op dat maar erg weinig mensen weten wat manga precies is. Iets waar mensen zich echt niet voor hoeven te schamen, aangezien het gewoon nog niet zo bekend is in Nederland.
Toch hoop ik wel dat het snel wat bekender wordt, dan zullen de uitgeverijen namelijk ook wat minder terughoudend zijn met het uitgeven van veel verschillende manga series. Gelukkig zijn heel veel manga's wel in het Engels te krijgen (of frans of duits), maar helaas zijn de Engelse vaak erug duur!

Er is op een moment een serie die ik wil hebben. (Here is greenwood) Deze bestaat uit 9 delen, om deze hier te krijgen ben ik zo'n 100 dollar kwijt... rond de 80 euro dus. Ik betaal dus bijna 10 euro per deel, terwijl een gemiddeld Nederlandstalige manga me maar 6,5 euro kost.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyvr maa 13, 2009 9:23 pm

Ik heb eindelijk deel 9 van Death Note kunnen bemachtigen, dus ik kan eindelijk weer verder lezen *hooray* En ook deel 12 heb ik ondertussen, dus ik kan meteen doorlezen tot het einde.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyza maa 14, 2009 12:29 am

Je kunt inderdaad meteen doorlezen als je ook deel 10 en 11 hebt, want om nu van 9 naar 12 te gaan...

Er staat trouwens gewoon een Fanart van mij in Deel 12 o.0 Ik was echt super verbaasd toen ik hem zag! (2e Fanartpagina, onderin... L, Light en Ryuk)

Ik weet niet precies wat ik van het einde van Death Note moet denken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Emptyza maa 14, 2009 3:03 pm

Jaja, deel 10 en 11 heb ik ook ^^ Die had ik al een tijdje, maar ik kon nog niet verder omdat ik deel 9 nergens meer kon vinden. Die was opeens overal uitverkocht XD
Ja ^^ Ik dacht al dat dat die van jou was. Ik had hem hier in je hoekje met je tekeningen zien staan en ik was gisteren in deel 12 aan het kijken achteraan en ik zag hem staan en ik dacht al dat ie verdacht veel op die van jou leek ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Gesponsorde inhoud





Manga [Japanse Comics] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga [Japanse Comics]   Manga [Japanse Comics] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Manga [Japanse Comics]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Animé (Japanse tekenfilm)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Dreuzelbezigheden :: Boeken-
Ga naar: