Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Bespeel jij een Muziekinstrument?

Ga naar beneden 
+6
De oehoe
sluipwegwijzer
Anadria
Piper
Bellatrix van Detta.
Riku
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 1:11 am

De topic titel zegt het al. Bespeel jij een muziekinstrument? En daarbij mag je ook nog aan vragen denk als, hoe lang bespeel je dit instrument al, waarom ben je het gaan bespelen en wat voor muziekstukken speel je vooral.

Ikzelf speel Piano, nu zo'n 10 jaar lang, waarvan ik 7-8 jaar les heb gehad. Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik Piano ben gaan spelen. Het is gewoon iets wat ik toen ik klein was gewoon wist. Ik wil Piano spelen en daarmee uit. Uiteindelijk mocht het dan ook van mijn ouders. Een Piano was in principe veel te duur voor ons, maar mijn oma had er wel eentje en toen ik dan ook serieus lessen ging volgen heb ik deze gekregen. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik hem maar een jaartje mocht hebben, maar uiteindelijk is hij nooit teruggegaan naar mijn Opa en Oma. Zij hebben ondertussen een nieuwe aangeschaft. [Die kwam bij m'n oom vandaan, hij schafte namelijk een vleugel aan]
Ik vind het wel mega dat ik de piano van m'n Opa en Oma heb, want er schijnt al best wat ruzie over geweest te zijn wie de piano mocht hebben. [Niet dat mijn Opa en Oma dood zijn ofzo] In ieder geval, m'n tante wilde heb ook erg graag hebben zo schijnt.

Qua muziek speel ik eigenlijk niet bepaalt één soort genre. Het is waarschijnlijk vooral popmuziek, wat musicalmuziek en echt nauwelijk klassiek. Naja... ik vind klassieke muziek best mooi, maar omdat het vaak van die snelle en ingewikkelde stukken zijn, verlies ik al snel de moed om ze goed te leren. Al zou ik het best kunnen om eerlijk te zijn. Maar ik ben er dus te lui voor.

Ik speel verder meestal met bladmuziek. Het enige muziekstuk wat ik momenteel echt nog uit m'n hoofd kan is "the Memory of Trees" van Enya.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bellatrix van Detta.
dreuzel



Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 22-01-09

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 12:52 pm

Ik speel geen instrument, maar zou het wel heel graag willen. En dan zou ik piano en acoustische gitaar heel mooi vinden. Gewoon omdat het zo rustig is, en je helemaal jezelf kan zijn. Ik heb al weleens geprobeerd om gitaar te spelen, maar dat was elektrisch. Wat overigens ook niet goed ging, door mijn stiefbroer. xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Piper
Griffoendor, lerares Kruidenkunde
Piper


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : a wicked manor

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 2:11 pm

Ikzelf kan makkelijk bijleren op het gebied van instrumenten en ken de basis van: piano, gitaar, blokfluit(alle soorten), djembe...

Toen ik in het derde leerjaar zat ben ik begonnen met notenleer wat wil zeggen dat je meteen noten leert lezen en ze dan ook leert spelen op een sopraanblokfluit (blokfluit die het meest gekend is). Tijdens mijn tweede jaar notenleer heb ik een jaartje piano gevolgd, maar ben daarmee gestopt. Ik vond de lessen zo saai en stom en ik kon de leerkracht niet echt uitstaan dat ik het na een jaartje het voor bekeken heb gehouden. Gitaar heb ik op mezelf wat geleerd. Mijn moeder had haar accoestische gitaar van vroeger en een lesboekje nog bij en daaruit heb ik het dan geleerd. Djembe heb ik altijd graag gespeeld en op school kreeg ik af en toe eens een djembe les. Ik heb dan later eentje zelf gekocht en af en toe speel ik daar eens op. Blokfluit lessen heb ik 9 jaar gehad. 3 jaar notenleer en 6 jaar speelgroep. Gedurende die blokfluit lessen heb ik wel eens op alle blokfluiten een lange tijd gespeeld... Je hebt de sopranino, sopraanblokfluit, altblokfluit, tenorblokfluit, knikbas, gewone bas en de hoogbas bespeeld. Bij blokfluiten heb je twee soorten grepen en twee soorten blokfluiten. Je hebt de grepen voor op de sopraan, tenor en hoogbas en dan de greep voor op de sopranino, altblokfluit, knikbas en gewone bas. Dan per blokfluit kun je twee soorten boringen hebben, de duitse en barok boring. Dit maakt een verschil voor het spelen van de si en de si mol.
Nu volg ik geen lessen meer voor het bespelen van instrumenten, maar ik doe vaak nog eens dingen op mijn eentje en ik speel nog altblokfluit bij de muzikanten van 't vrij uurke uit zedelgem, dat is een volksdansgroep.

Zoals je ziet ben ik redelijk wat actief op het gebied van zelf muziek spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hipste.eu
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 5:20 pm

Ik speel nu bijna 8 jaar drums, en het is echt een deel van mijn leven geworden. Ik doe het zo verschrikkelijk graag en het steekt dan ook vet tegen dat ik door mijn studies nu nog heel weinig tijd heb om te spelen. Als ik kan dan oefen ik geregeld, maar helaas ... hogere studies slorpen je hele privéleven op : /
Gelukkig speel ik ook nog in een harmonie en daar ga ik elke week naartoe. Zo heb ik toch nog iets. Op de harmonie doe ik ook percussie, dat is ook leuk, dan heb je zo eens wat verandering, maar ik verkies toch drummen boven de percussie.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
sluipwegwijzer
Lerares Transfiguratie, assistent schrijfster van de Ochtendprofeet



Aantal berichten : 125
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 31

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 8:07 pm

ik bespeel piano.
Terug naar boven Ga naar beneden
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 8:36 pm

panfluit dus.
maar ik leer het mijzelf dus ik aap veel lietjes na.
zoals kongvoe panda je weet wel dat ninja deuntje.
ach ja ik speel er vaak op.
ik heb een bio meester die speel dithewidoe of zo iets.
het is zo'n pijp waar je in blaast met dat oioioio geluid best lol
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 9:13 pm

De oehoe schreef:

ik heb een bio meester die speel dithewidoe of zo iets.
het is zo'n pijp waar je in blaast met dat oioioio geluid best lol

Dat heet dus Didgeridoo ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyvr jan 23, 2009 9:38 pm

owja dankje ik wist niet meer hoe je dat spelde


Laatst aangepast door De oehoe op za jan 24, 2009 3:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
edwardluverxxx4ever
dreuzel
edwardluverxxx4ever


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : bij edward

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 1:35 am

ik speel viool al acht jaar
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 4:20 am

ik heb een gitaar liggen, maar ja, ze ligt daar maar te liggen.
ik heb er een tijdje op geoefend en geprobeerd, er is een tijd geweest dat ik zelfs wat kon spelen.
Maar door de weinige tijd die ik nu nog vrij heb en het feit dat ik nu op een appartement met slechte isolering woon,
maakt het steeds moeilijker, vaak breng ik mijn vrije tijd dan ook liever door in de zetel voor de tv
of gewoon online..

kan je een stem trouwens onder 'instrumenten' rekenen? aangezien je ze ook gebruikt om klank te produceren xD

dat terzijde, voor zingen is altijd tijd, want dat kan ik gewoon tussen door doen, dat doe ik dan dus ook bijna de hele dag door.
xD
Terug naar boven Ga naar beneden
edwardluverxxx4ever
dreuzel
edwardluverxxx4ever


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : bij edward

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 12:07 pm

NatiePotter schreef:

kan je een stem trouwens onder 'instrumenten' rekenen? aangezien je ze ook gebruikt om klank te produceren xD

natuurlijk kan dat Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 2:42 pm

koel, dan bespeel ik mijn stem Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 5:29 pm

Je stem bespelen ^^ Dat klinkt echt vreemd. Ik denk de stem inderdaad ook een muziekinstrument is.
In dat geval zing ik trouwens ook, wel in een koor dan. Solo ben ik niet zo... goed...
Terug naar boven Ga naar beneden
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor
chrissiej94


Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 29

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 5:45 pm

Ik speel klarinet. Ik speel nu zo'n 4 1/2 jaar. Ik zit in 2 orkesten en zit nog op les. Dat is nu op woensdag, maar dat gaat verplatsen naar de maandag. Ik speel met les nummers uit het lesboek, en dat zijn hele saaie stukken, en daarom niet byzonder leuk om te spelen. In de orkesten spelen we veel musical- en filmmuziek. Dat vind ik zelf heel leuk, omdat ik regelmatig een film kijk en regelmatig naar een film ga, zodat ik de meeste nummers al ken voor we ze gaan spelen. We spelen onder andere The Lion King en Pokemon.
Verder als ik niet bij het orkest speel of ik ben klaar met les oefenen, speel ik soms klezmer muziek. Klarinetten komen daar veel in voor, dus zijn daar best veel boeken van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 6:04 pm

Klezmer muziek? Wij spelen nu op de harmonie ook een nummer, dat heet 'A Klezmer Karnival'. Dat is echt leuk om te spelen, maar bewt wel moeilijk op tamboerijn omdat het zo verschrikkelijk snel is en tegen de maat. Maar het is echt wel leuk om te spelen ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor
chrissiej94


Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 29

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 6:05 pm

Ik vind het inderdaat goede muziek, maar het klopt dat het best lastig kan zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 6:13 pm

ik bespeel ook de yembé of jembe (volgens mij doe ik weer iets fout)

het is wel grappig enik kan wel ritme houden (zelfs door een ander muziekje heen)
ikzelf vindt het heel makkelijk en leuk.
het meeste dan ik doe is 2 instrumenten te gelijk spelen.
(ik zech instrumenten omdat ik er hier nog een paar heb liggen)
dan speel ik Bv. panfluit en de yembé.
het geeft een grappig geluid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 6:30 pm

Hoe kan je nu panfluit en djembe tegelijk spelen?
Die panfluit moet je toch vasthouden? Hoe kan je dan nog op de djembe slaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 6:50 pm

had ik dat nog niet verteld?
ik heb een houder voor de panfluit
dan hoef ik aleen met mijn hoofd te bewegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza jan 24, 2009 7:05 pm

Ah oké, zo... *voelt zich stom omdat ze dat niet zelf bedacht heeft*
Ja oké, dan gaat het natuurlijk wel lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Albus Perkamentus
Admin
Albus Perkamentus


Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 22-01-09
Woonplaats : Zweinstein

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyzo feb 01, 2009 2:19 pm

Ik speel zelf geen instrument Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hp-magic.actieforum.com
Amy
Zwadderich



Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Stadskanaal

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyza maa 28, 2009 2:48 pm

Niet echt bespelen.. maarja.. kan een beetje:
- Keyboard, dus ook piano Razz
- Gitaar
- Bass
- Drums
- Zingen..Razz
- Nouja, weet niet of je beatboxen echt moet zien als instrument.. maar omdat je wel instrumenten nadoet dan..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.lilyevers.hyves.nl
Gast
Gast




Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyzo maa 29, 2009 1:07 am

een beetje noemt ze dat? :O
dat is al heel wat hoor!
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyzo maa 29, 2009 3:19 pm

Tenzij ze bedoelt dat ze al die instrumenten een beetje kan, maar nog niet heel erg goed Wink
Anyway, ik speel ook een heel klein beetje piano (lees: Ik probeer al maanden om Bella's Lullaby uit Twilight te leren spelen XD).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Gast
Gast




Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Emptyma maa 30, 2009 10:32 pm

ik kon ooit drie liedjes op de piano xD
maar dat is ooit xD
als ik me de noten nou eens kon herinneren, zou het terug gaan zonder problemen xD
maar helaas zitten er gaten in mijn hersenen.
maar dat zal niet heel lang meer duren hoop ik. Vampiertjes waar blijven jullie toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bespeel jij een Muziekinstrument?   Bespeel jij een Muziekinstrument? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bespeel jij een Muziekinstrument?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Dreuzelbezigheden :: Muziek-
Ga naar: