Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Animé (Japanse tekenfilm)

Ga naar beneden 
3 plaatsers

Ik ken Animé...
wel!
Animé (Japanse tekenfilm) Vote_lcap167%Animé (Japanse tekenfilm) Vote_rcap1
 67% [ 6 ]
niet!
Animé (Japanse tekenfilm) Vote_lcap133%Animé (Japanse tekenfilm) Vote_rcap1
 33% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 9
 

AuteurBericht
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 3:24 am

Aansluitend op mijn topic Manga hier ook een topic animé! [Nee, Riku heeft niets beters te doen, al is het dan 1.13 'snachts]

Animé zijn de Japanse tekenfilmseries, maar kunnen ook als echte films worden uitgebracht. [In de bioscoop] Anime's zijn vaak naar aanleiding van een Manga gemaakt. Ze delen vrijwel dezelfde verhaallijn, maar wijken daar op sommige punten ook sterk vanaf, om de kijkers aandacht toch een beetje vast te houden. [Het is niet leuk als je alle gebeurtenissen al kunt voorspellen omdat je de Manga toevallig kent...]

Ikzelf heb al een groot aantal series gegeken. [Via Internet, met Engelse ondertiteling] en ben op het moment helaas alleen in het bezit van de Death Note Animé Box 1 [Volgende maand ga ik box 2 en 3 ook maar even bestellen]
Verder kan ik een kort lijstje geven wat ik zoal aan series heb gezien, maar het is verre van compleet.
Death Note, Bleach, Naruto, Princess Princess, Card Captor Sakura, InuYasha, Ouran High School Host Club, Prétear, Fruits Basket, The Prince of Tennis, Tsubasa Reservoir Chronicles, Love Hina & Tokyo Mew Mew. [Mensen die opletten zullen merken dat dit lijstje vrijwel gelijk is aan mijn lijstje met Manga.

Wisten jullie trouwens dat o.a. Pokemon, Digimon, ChinChan, Shaman King & Yu-Gi-Oh animé zijn? Er zijn wel meer animé op de Nederlandse TV verschenen, helaas ken ik de titels hier niet meer van. Sailor Moon schijnt ooit eens verschenen te zijn, maar dat kan ik me niet herinneren. En Tokyo Mew Mew was op de digitale TV te zien niet al te lang geleden zo schijnt. Helaas alles natuurlijk wel in Nederlandse Dub. En ik ben zelf niet zo een fan van Dub...

Dub is trouwens nasychronisatie... oftwel Nederlands gesproken.
Sub betekent Subtitled, dus ondertitelt.

Verder heb ik ook een groot aantal echte films gezien. Heel veel bijbehorend op de bestaande Animé/manga series. [Like the films van Naruto, Bleach, Card Captor Sakura & InuYasha] Maar er zijn ook veel films die losstaan van zulk soort series.
Spirited Away, Howl's Moving Castle, Laputa; Castle in the Sky, Paprika, Ghost in the Shell enz. Hier heb ik ook een groot aantal van gezien en ze zijn zeker aan te raden! Ik ben vooral een fan van de films die geproduceerd worden door 'Studio Gibli" Ze kunnen een beetje vergeleken worden met de Japanse Disney ^^

Iemand anders die interesse heeft in dit fantastische fenomeen of sta ik er alleen voor?!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob
Ravenklauw
Bob


Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 36

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 12:48 pm

Aangezien ik net postte dat ik manga kende, zou het een beetje vreemd zijn als ik anime niet zou kennen he :')
Ja, ik ken anime en ik vind het leuk. Ik heb nu Full Metal Alchemist volledig gekeken en ben bezig aan Dragonball Z (vond ik vroeger altijd wel leuk maar nooit volledig gekeken) en Berserk (vrij gruwelijk).
Uiteraard staat er nog een hoop op mijn lijstje van dingen die ik nog wil zien. Trigun, Death Note, Elfen Lied, Ouran High School Host Club, Fruits Basket, Naruto, Bleach en Sailor Moon om er maar een paar te noemen. Voorlopig heb ik dus nog genoeg te doen xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 3:38 pm

Net zoals Bob zegt, ik ken manga ook dus het zou vreemd zijn moest ik Anime niet kennen. Ook hier heb ik enkel Death Note nog maar gezien en ben ik ook weer van plan er nog wel andere te kijken. Maar ik weet nooit waar ik ze moet vinden Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 4:36 pm

Ik denk dat als je animé zoekt, je heel veel op youtube kan vinden. Al verwijderen ze steeds meer en is het vaak nogal slechte kwaliteit. Ik kijk zelf voornamelijk via Veoh, beter kwaliteit en bovendien heb je de mogelijkheid om de afleveringen gewoon te downloaden. Helaas wordt Veoh ook steeds strenger op wat er wel en niet aan anime geupload kan worden.

Je hebt verder inderdaad nog een heel lijstje Bob ^o^ Mijn lijstje is op het moment vrij leeg, al heb ik eigenlijk nog heel veel wat ik wil zien. Echter vergeet ik dat steeds weer. Ik probeer nu in ieder geval tijd te vinden om Akira te kijken. [Die heb ik op DVD, tis een film... er is ook een manga van] Helaas heb ik nogal veel familieleden in huis en het claimen van de DVD-speler is dus nogal een probleem. En ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om hem op de computer te kijken. Ik hoop hem dus maar een keer aan te zetten als de rest van mijn broertjes en zusje op school zitten, dan kan ik in alle rust kijken. Helaas kom ik steeds te laat m'n bed uit... dus dan kan ik nooit de hele film kijken voor ze terug zijn. Goed... nog 4 dagen... daarna beginnen mijn colleges weer. In die 4 dagen moet het toch een keer lukken ^x^
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob
Ravenklauw
Bob


Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 36

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 6:00 pm

Oh, de FMA anime bestaat nog steeds hoor (reageer maar ff hier, want t gaat nu over anime). Even googlen en je vindt duizenden sites die het nog streamen. Het is het wel wat lastiger als je persé japans gesproken wil hebben, de meeste zijn gedubt, dus ikzelf heb het gedownload ipv online gekeken.
Winged Death, voor jou geldt hetzelfde. Ik heb zo'n vermoeden dat het verboden is, maar ik kan zo een paar sites noemen die een hoop volledige animes online hebben staan, maar als je het even googlet kan je ook Death Note vast zo vinden (zoekwoorden als "Watch [insert anime titel] online" zouden de truc moeten doen).
Terug naar boven Ga naar beneden
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 6:40 pm

Ja, je hebt gelijk dat er genoeg sites zijn waar je anime nog kunt kijken, maar dan heb je meestal een schermpje van 320px x 240px en zodra je hem vergoot is het allemaal ernstig wazig. Dat is gewoon erg jammer.
Ik heb m'n animé inderdaad het liefst met Japanse audio en dan Engels of Nederlands gesubt. [Nederlandse sub vind je allen niet op het internet... die zit vrijwel op al mijn DVD's]

Heeft iemand van jullie er trouwens ooit eens over gedacht om series echt te kopen? of films ofzo... want er is echt veel meer in nederland beschikbaar dan je op het eerste gezicht zou denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob
Ravenklauw
Bob


Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 36

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptyma jan 26, 2009 7:22 pm

Dat is waar, zelf heb ik er doorgaans niet zo heel veel problemen mee als het niet zo groot is, maar als dat wel zo is
maar kan je het alsnog wel downloaden, is ook genoeg van te vinden ^^

Wel over gedacht om het te kopen ja, maar mijn bankrekening stemde tegen Razz Voorlopig hou ik het dus maar op manga kopen (leest een stuk makkelijker dan op je pc schermpje) en anime gewoon via de laptop kijken... Als ik toevallig ooit eens FMA dvd's tegenkom zal ik het wel overwegen, maar op het moment heb ik grotere fandoms waar ik mijn geld liever aan uitgeef (not to mention mijn nogal dure hobby).
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptywo mei 20, 2009 11:29 pm

Ik kijk nu Vampire Knight. Heb 4 episodes gezien en vind het tot nu toe geweldig.
Verder ben ik ook Bleach beginnen kijken.
Ik heb Elfen Lied en Hellsing ook op m'n pc staan (ik heb een site gevonden met veel anime op ^^). Die ga ik kijken als ik Vampire Knight helemaal gekeken heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
Gast
Gast




Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptydo mei 21, 2009 1:13 am

ik heb eens een aflevering gezien van Vampire princess, op diezelfde site,
ik vond het wel goed. Very Happy maar ik had geen zin om alle afleveringen te downloaden, kwestie van 'ocharme mijn pc' xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Emptydo mei 21, 2009 1:17 am

Vampire Knight is inderdaad geweldig! (Ik moet echt nog even een keer de laatste 3 afleveringen van het 2e Seizoen kijken!)
Het verhaal is echt leuk! Ennuh... naja... ik wil de manga ook nog een keertje kopen, maar daar moet ik eerst even wat geld voor sparen.
De reden dat ik uiteindelijk de serie ging kijken was eigenlijk omdat ik me gigantisch verveelde en ik fan was/ben van de zangers die de OP van beide seizoenen zingen.

Bleach heb ik al heel lang niet meer gezien of gelezen. Ik ben ergens geeindigd rond ep 200. Zodra ik tijd en zien heb moet ik misschien maar weer eens bijwerken.

Verder heb ik Hellsing geloof ik ook ergens op m'n externe schijf staan. Ik heb echter geen flauw idee waar het over gaat. (M'n broer heeft de afleveringen ooit gedownload) Elfen Lied hoor ik wel over op veel plaatsen, maar met de weinig informatie die ik erover verkregen heb is het denk ik niet echt een serie waar ik interesse voor heb.

Animé kopen... ik denk dat ik eerst mijn collectie van Gibli DVD's maar eens compleet moeten maken! (Afgelopen Zondag PomPoko en Grave of the Fireflies gekocht! Zojuist PomPoko gegeken, echt een mooie film... helaas niet helemaal een Happy End... Grave of the Fireflies is trouwens ook niet bepaald een Happy End film)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Animé (Japanse tekenfilm) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Animé (Japanse tekenfilm)   Animé (Japanse tekenfilm) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Animé (Japanse tekenfilm)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Manga [Japanse Comics]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Dreuzelbezigheden :: TV/Film-
Ga naar: