Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Favoriete boek

Ga naar beneden 
+7
edwardluverxxx4ever
chrissiej94
Piper
Bellatrix van Detta.
Anadria
Riku
De oehoe
11 plaatsers
AuteurBericht
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe

Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 29

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydo jan 22, 2009 8:19 pm

Wat is jouw favoriete boek?
Hallo allemaal!

Iedereen (althans, bijna iedereen) heeft wel een lievelingsboek. En ik ben wel benieuwd, welk boek (of welke boeken) dat dan is (zijn). Daarom heb ik dit topic aangemaakt.

Mijn favoriete boeken zijn: de hele Harry Potter serie. Ik vind ze zo leuk omdat ik een Harry Potter fan ben. En omdat ze boordevol fantasie en magie zitten. Dat zijn de twee dingen waar ik ook vol van zit. (Magie natuurlijk niet echt, maar dat verbeeld ik me dan weer met fantasie.) Zelf heb ik alleen deel 4 in mijn boekenkast staan. Ik heb uiteraard alle delen wel eens gelezen. Zo dat is mijn verhaal over mijn favoriete boek(en).

Nu mogen jullie! Vertel wat jouw favoriete boek is en waarom!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Riku
Admin
Riku

Aantal berichten : 119
Leeftijd : 35

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydo jan 22, 2009 10:04 pm

Wauw, Harry Potter fan en alleen deel 4 in je boekenkast? [En dan dacht ik dat ik erg was omdat ik de engelse uitgaves niet eens allemaal had... grapje!]

Mijn Favoriete boek. Zoals ik al op talloze forums heb gezegd zit ik nog te twijfelen tussen deel 3 en deel 6. De reden dat ik deze boeken zo leuk vind is dat we in beide boeken stukje informatie over het verleden krijgen. In principe krijg je dat in alle boeken, maar in deel 3 en 6 in veel sterkere mate.
Bovendien verschijnen in deel 3 mijn lievelingspersonages voor het eerste [Remus & Sirius]
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 34

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydo jan 22, 2009 10:08 pm

Bij mij is en blijft het zevende deel het beste boek. Persoonlijk vind ik dit het meeslependste boek van alle 7 en het is het 'levendigst' geschreven. Het is het enige boek dat me, puur door de levendige beschrijvingen, aan het huilen heeft gekregen. En nee, niet omdat iemand stierf, maar toen Harry bij het graf van zijn ouders stond. Dat was zo goed beschreven dat ik het precies zelf meemaakte en meevoelde. De andere boeken waren ook ontroerend en supergoed, maar geen enkele boek heeft ze zo mee weten te krijgen dan het zevende. En dat is nu toch net hetgene wat het ene boek beter maakt dan het andere...
http://harrypotter.forum2go.nl
Riku
Admin
Riku

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydo jan 22, 2009 10:19 pm

Het 7e deel mag inderdaad een 10 ontvangen voor de beschrijvingen, maar ik denk dat ik ditzelfde gevoel ook al in eerste delen, met name deel 6 meekreeg. Maar ik denk dat het 7e deel zwaardere gevoelens deelt met de lezers en dit soort gevoelens zijn vaak makkelijker te beschrijven dan gevoelens van geluk. Hoewel niet altijd natuurlijk.
Deel 7 heeft het bij mij niet tot de top weten te halen omdat het laatste stuk me erg tegenviel. Harry Dood of Harry Leven en niet ergens daartussen in gaan hangen, dat heeft het einde voor mij toch een heel stuk minder gemaakt.
Bellatrix van Detta.
dreuzel

Aantal berichten : 4

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyvr jan 23, 2009 12:50 pm

Deel vier blijft toch mijn favoriet. Die lees ik ook steeds weer opnieuw enzo. Het is gewoon allemaal zo mooi beschreven, ook met WK Zwerkbal, en op het kerkhof. Ja, op dat kerkhof vind ik echt zo mooi geschreven.
Piper
Griffoendor, lerares Kruidenkunde
Piper

Aantal berichten : 34
Leeftijd : 33

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyvr jan 23, 2009 1:48 pm

Een favoriete harry potter boek heb ik niet echt... ik lees ze allemaal even graag en ze zitten bijna volledig in mijn geheugen.
Het boek dat ik het meeste heb gelezen is het vijfde, maar waarom weet ik zelf nog niet zo goed. En boek 7 vind ik het meest aangrijpend, omdat heel wat leuke personages (o.a. tops, mijn favoriet) erin sterven. De boeken die ik dan tijdens het lezen het meest beeldigs voor me zag zijn de laatste twee.
http://www.hipste.eu
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor
chrissiej94

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 30

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyza jan 24, 2009 5:25 pm

Mijn favo boeken: DARREN SHAN!!!, Gif, Lopen voor je leven en Harry Potter. (logisch)
Riku
Admin
Riku

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyza jan 24, 2009 5:28 pm

Citaat :
Mijn favo boeken: DARREN SHAN!!!, Gif, Lopen voor je leven en Harry Potter. (logisch)

We vroegen naar je Favoriete Harry Potter boek, niet naar je favoriete boeken in het algemeen.

Citaat :
Deel vier blijft toch mijn favoriet. Die lees ik ook steeds weer opnieuw enzo. Het is gewoon allemaal zo mooi beschreven, ook met WK Zwerkbal, en op het kerkhof. Ja, op dat kerkhof vind ik echt zo mooi geschreven.
[quote]
Ik vond Deel 4 juist één van de mindere boeken. Maar zo zie je dan maar weer, smaken verschillen compleet ^^
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor
chrissiej94

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyza jan 24, 2009 5:33 pm

Off-topic: Sorry Embarassed had het denk ik over het hoofd gelezen.

On-topic: Mijn favoriete Harry Potterboek is het 4e boek, omdat dat totaal anders is dan de andere boeken, maar wel spannend. Dat vind ik leuk.
edwardluverxxx4ever
dreuzel
edwardluverxxx4ever

Aantal berichten : 17
Leeftijd : 32

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyza jan 24, 2009 5:44 pm

alle boeken waar sirius zwarts in komt zijn mn livelingsboeken!! hij is dan ook mn favo personage Very Happy
Alice
Ravenklauw
Alice

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 25-01-09

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydo jan 29, 2009 2:41 am

Mijn favoriete boek is Order of the Phoenix

Gewoon het begin van het verzet, leuke characters en het is gewoon een plezier om te lezen
SiNaAsApPeLtHeE
dreuzel
SiNaAsApPeLtHeE

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-01-09

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyvr jan 30, 2009 4:20 pm

Het leukste boek vond ik Order of the Phoenix. =D

Die heb ik ook het vaakst gelezen van allemaal.
Ik vind gewoon de verhaallijn in dit boek erg leuk, met de DA enzo. En yeuy, Luna komt hier in het verhaal, en ik vind haar heel grappig.
chrissiej94
chrissiej94

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyvr jan 30, 2009 7:26 pm

Ik heb een mening die niet veel anderen hebben.... Volgens mij ben ik de enige die de Vuurbeker het leukst vind.
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe

Aantal berichten : 116
Leeftijd : 29

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptyvr jan 30, 2009 7:37 pm

niet waar ik vindt de vuurbeker ook tof!
(ja ik zeg tof, geen idee waarom)
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Albus Perkamentus
Admin
Albus Perkamentus

Aantal berichten : 94

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydo feb 05, 2009 11:31 pm

Het laaste boek is tof , allemaal doden Razz
https://hp-magic.actieforum.com
Tall One
Zwadderich

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 10-02-09
Leeftijd : 31

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydi feb 10, 2009 11:05 pm

Deel 6 en 7. Kan niet echt kiezen, deel 7 is alles heel goed beschreven (het verdriet vreugde etc.), maar in deel 6 was de "begraving" van Perkamentus heel ontroerend (de eerste keer dat ik het las zat ik te huilen als een kind Razz) Nou heb ik alle boeken minstens 4 keer gelezen, met boek 5 als top 13 keer gelezen, maar de laatste 2 waren toch wel het best.)
Albus Perkamentus
Admin
Albus Perkamentus

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptywo feb 11, 2009 12:11 am

Jij ook al , ik huil niet vaak , maar toen , die emoties in dat boek waren echt prima beschreven..
Riku
Admin
Riku

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptywo feb 11, 2009 12:20 am

Citaat :
de eerste keer dat ik het las zat ik te huilen als een kind
Ligt het nu aan mij...of ben je ook een kind... (Als je dan graag een vergelijking had willen maken, had je beter "huilen als een baby" kunnnen nemen)

De begrafenis van perkamentus was inderdaad erg mooit geschreven, maar ik denk bij lange na niet de mooiste passage uit alle boeken, maar mogelijk wel van het 6e boek.
Gast
Gast

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptywo feb 11, 2009 1:04 am

Eerlijk gezegd heb ik bij boek 5 geweent om sirius,
bij boek 6 om Perkamentus
en bij boek 7 om Fred & Tops enzo, je weet wel, het moment dat Harry ze allemaal ziet liggen op de tafels in de grote zaal.
Achja, ik ben misschien wel een beetje emotioneel?
Tall One
Zwadderich

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 10-02-09
Leeftijd : 31

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptywo feb 11, 2009 6:59 pm

Riku schreef:
Ligt het nu aan mij...of ben je ook een kind... (Als je dan graag een vergelijking had willen maken, had je beter "huilen als een baby" kunnnen nemen)
Uhm, als gedrag zien mensen me meestal als 17, en uiterlijk als 19 (vandaar m'n nickname Razz)

~Sorry voor de offtopic....
chrissiej94
chrissiej94

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptywo feb 11, 2009 9:08 pm

Ik heb bij boek 7 met een brok in mijn keel gelezen toen Harry die lichamen zag liggen. Vreselijk, ik zou zoiets niet mee willen maken. Als hij ook zegt van: Ik vind het niet leuk dat ze allemaal om mij sterven, dan kan ik dat heel goed begrijpen.
Albus Perkamentus
Admin
Albus Perkamentus

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Emptydi feb 24, 2009 11:08 pm

Een leuk stukje uit één van de Harry Potter boeken gelezen? Een stukje waar je erg om gelachen had? Dan kan je ze hier plaatsen als je dat met ons wilt delen.
Boek:
Bladzijde:
Wie zegt het:
Quote:
Gesponsorde inhoud

Favoriete boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete boek   Favoriete boek Empty

Favoriete boek
Terug naar boven