Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Jou Favo boek

Ga naar beneden 
+3
Riku
Anadria
De oehoe
7 plaatsers
AuteurBericht
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptydo jan 22, 2009 10:42 pm

Wat is jou Favo boek, na harry potter?

mijn favo boek is Drakeneiland,
er zijn 3 boeken van en de 4 komt bijna uit.
het is echt een aanrader omdat het een geweldige serie is.
een nadeel is dat het steeds over een andere personage gaat.
dus als je aan boek 2 begind moet je helemaal wennen aan een nieuwe helt.
het zijn hele spannende boeken en erg fantasiek.
(is dat wel een woord?)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Anadria
Ravenklauw, lerares Waarzeggerij
Anadria


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Count Dracula's Castle

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptydo jan 22, 2009 10:57 pm

Buiten Harry Potter leesik de boeken van Darren Shan heel erg graag. Zowel de 'Saga of Darren Shan' als 'The Demonata'. Ze zijn allebei heel goed, maar ik heb toch een lichte voorkeur voor 'The Saga of Darren Shan', maar die heeft sowieso voorsprong omdat hij over vampiers gaat ^^
En ook de Twilight-series, die ik nu aan het lezen ben, vind ik geweldig. Ook weer vampiers natuurlijk, maar ook zeker om de kwaliteit van de boeken. Ik heb nog nooit eerder (nee, zelfs HP niet) boeken gelezen die zo'n levendig verhaal meebrengen, die zo meeslepen. Maar ik kan niet zeggen of ik HP nu beter vind dan Twilight of niet want, ookal zijn het allebei fantasy-series, ze zijn niet echt met elkaar te vergelijken omdat de thema's heel uiteenlopend zijn en de ook de schrijfstijlen verschillen heel erg. (Rowling schrijft in hij/zij-vorm, Twilight is in ik-vorm geschreven wat een verhaal sowieso al toegankelijker maakt).

Ik kan uit deze eigenlijk geen favo. serie kiezen. Ze zijn allebei op hun manier geweldig. En er een favo. boek uitkiezen doe ik zeker niet omdat ik vind dat je series altijd in hun geheel moet beoordelen en niet boek per boek.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
De oehoe
Leraar Verzorging van Fabeldieren, Schrijver van de Ochtendprofeet
De oehoe


Aantal berichten : 116
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : De Uilenvleugel

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptydo jan 22, 2009 11:07 pm

je hebt helemaal gelijk als iemand in plaats van één boek een serie wil kiezen mag dat ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=63321
Riku
Admin
Riku


Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Yume no Kuni

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptyvr jan 23, 2009 12:16 am

Ik geloof dat ik dat Drakeneiland ook heb gelezen, al kan ik me niet herinneren dat er meerdere boeken van waren... of was dat... Drakenkristal of zo denk ik dat dat boek was wat ik ooit eens gelezen heb.

Verder mijn favoriete boek naast de Hp boeken [die zowieso wel leuk zijn, maar het niet tot favoriet zouden halen]
Ik denk dat er bij mij niet zoiets als een favoriet boek bestaat, ik heb gewoon boeken die ik leuk vind. Met het aantal boeken die ik heb verslonden is namelijk vrij lastig om er nog iets in te zien.
Ik vind beide reeksen van Garth Nix erg mooi. "Keys to the Kingdom" en "The Old Kingdom"
Even in de Engelse serie titels, terwijl ik "The Old Kingdom"oftewel "het oude koninkrijk" helemaal in het Nederlands heb. [3 boeken + over de muur] "De Sleutels tot het Koninkrijk" heb ik de 1e 3 boeken in het Nederlands en deel 4 en 5 in het Engels. Deel 6 en 7 moet ik nog kopen. 6 is er ondertussen geloof ik al, 7 ben ik niet zeker van. Uiteindelijk gaat de reeks 7 delen tellen. [Elke dag 1 deel] Ik ging trouwens op de Engelse boeken over omdat de Nederlandse niet meer gereleased schenen te worden. Al geloof ik dat deel 4 ondertussen ook een Nederlandse vertaling heeft.
Naja... verder vind ik ieder fantasy boek meestal wel goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Piper
Griffoendor, lerares Kruidenkunde
Piper


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : a wicked manor

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptyvr jan 23, 2009 2:01 pm

Echte favoriete boek heb ik niet, omdat er telkens nieuwe boeken uitkomen enzo...
Maar door de jaren heen dat ik heb gelezen zijn me wel een paar boeken bijgebleven dat ik graag heb gelezen.
Die zijn:
- kreten in de mist van Patrick Lagrou
- de observaties van Jane Harris
- de heksenoorlog (trilogie) van Maite Carranza
- hp-boeken van J.K. Rowling
- vervloekte aarde van Patrick Lagrou
...

De heksenoorlog is zeker een aanrader voor al die fan zijn van de harry potter reeks... ik vind die trilogie zelfs beter dan harry potter.
De observaties neemt je terug mee in de tijd. Het gaat over Bessy die een rijke dame gaat dienen, maar ze ontdekt een mysterieus verhaal rond nora, een gestorven dienstmeisje en gaat uitzoeken wie nora precies was.
Vervloekte aarde gaat over een vloek over een huis van goede vrienden van het hoofdpersonage.
Kreten in de mist is een verhaal over Natalja en een jongen in Zuid-Engeland, ze hebben de indruk elkaar te kennen, terwijl ze elkaar nog nooit eerder gezien te hebben. Ze komen er langzaam achter dat wat zij hebben 50 jaar geleden tijdens WOII hetzelfde is gebeurd.

De laatste tijd lees ik niet meer zoveel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen betere boeken dan deze kan tegenkomen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hipste.eu
Amy
Zwadderich



Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Stadskanaal

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptyvr jan 23, 2009 10:49 pm

De boeken van Darren Shan!!
En natuurlijk de Twilight-series =D

Echt meeslepende verhalen, en natuurlijk vampiers, waar ik gewoon fan van ben Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.lilyevers.hyves.nl
Gast
Gast




Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptyvr jan 23, 2009 11:12 pm

bloed & chocolade
twilight-series
harry potter
het verborgen kristal

xD
Terug naar boven Ga naar beneden
chrissiej94
Medebeheerster Ochtendprofeet, Lerares Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, Griffoendor
chrissiej94


Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 23-01-09
Leeftijd : 30

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptyvr jan 23, 2009 11:15 pm

Darren Shan serie!!!!!!!
Gif
Harry Potter
Lopen voor je leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Narcissa Malfidus
dreuzel
Narcissa Malfidus


Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 04-03-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Emptyzo maa 08, 2009 3:34 pm

Mijn favo boek?

Een moeilijke vraag!

Ik lees zoveel boeken graag!

Ik heb er eigelijk al zodanig veel gelezen dat ik het om den duur echt niet meer weet.

Ik hou wel van de serie 'De Alchemist, Nicolas Flamel'
Ook het 'Heksenhuis' is een zeer goed boek.
En nog zoveel anderen.

Misschien zal ik het hebben over mijn favo genre van boek.
Ik lees het liefst fantasie, maar geen SF!
Een goede roman kan ik ook wel verdragen!
Historie vind ik ook een heel leuk en boeiend genre. Hier horen ook Legendes en Mythes bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.netlog.be/_HiddenSecrets
Gesponsorde inhoud





Jou Favo boek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jou Favo boek   Jou Favo boek Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Jou Favo boek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Favoriete boek
» Wat is je favo game?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Dreuzelbezigheden :: Boeken-
Ga naar: